باید دانست در خصوص فروش محصولات تولیدی در هر سازمان میبایست هم قیمت تمام شده ی محصول و هم قیمت عرضه ی محصولات مشابه رغبا را در نظر گرفت و همچنین جهت ایجاد رغابت تا حدی تخفیفات ویژه در نظر گرفته شود که محصول زیر قیمت تمام شده و یا به اصطلاح ارزان فروشی نباشد ، در زمانی که بحث مشتری خاص فی ما بین تولید کنندگان به وجود میآید ممکن است با تخفیفات و یا شرایط خاص مشتری را به سمت خود جلب نمایند ( تخفیفات خارج از عرف، ارائه ملزومات مورد نیاز مشتری با توجه درخواست وی و غیره)شایان ذکر است با تعیین سقف تخفیف برای مشتریان خاص و پیگیری فاکتورهای صادره برای وی از ورود محصول با تخفیف ویژه به سطح بازار تا حد امکان جلوگیری به عمل میآید .